Αξιότιμε Κε Υπουργέ
Σκοπός του παρόντος είναι η κατάθεση πρότασης από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων -ΠΟΓΕΔΥ- για την τροποποίηση του νομικού πλαισίου που αφορά τα πρόσθετα-ανταποδοτικά τέλη για τους επίσημους ελέγχους και τις άλλες επίσημες δραστηριότητες του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/625 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 15ης Μαρτίου 2017, σε αγροτοκτηνοτροφικά προϊόντα και ζωοτροφές που διεξάγονται εκτός του κανονικού ωραρίου των δημοσίων υπηρεσιών κατά τις εργάσιμες ημέρες, όπως και κατά τις εξαιρέσιμες, τις αργίες και Κυριακές με σκοπό την εξακρίβωση της συμμόρφωσης με τους νομοθετημένους κανόνες που θεσπίζονται σε εθνικό και ενωσιακό επίπεδο όταν αυτά προσκομίζονται για έλεγχο στα Συνοριακά σημεία ελέγχου του Καν.ΕΕ 2017/625 στα σημεία εξόδου, εκτελωνισμού (τελικού προορισμού), στους χώρους που τελούν υπό τελωνειακό καθεστώς (σημεία διαμετακόμισης), στα σφαγεία, καθώς και σε κάθε άλλο χώρο που διενεργούνται έλεγχοι επιθεωρήσεις, συμπεριλαμβανομένης της ενδοκοινοτικής διακίνησης.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Η κτηνιατρική επιθεώρηση ζωικών προϊόντων-ζώων, διενεργείται από τους αρμόδιους επιθεωρητές-κτηνιάτρους και οι εν λόγω έλεγχοι αφορούν κυρίως την κάλυψη των αναγκών κρεοσκοπικού ελέγχου στις σφαγειοτεχνικές εγκαταστάσεις, ελέγχου ιχθυοσκαλών, ελέγχου τροφίμων ζωικής προέλευσης που προορίζονται για εξαγωγή σε Τρίτες Χώρες και σε κάθε άλλο χώρο που διενεργούνται έλεγχοι-επιθεωρήσεις κτηνιατρικής αρμοδιότητας .
Η φυτοϋγειονομική επιθεώρηση, ο φυτοϋγειονομικός έλεγχος των φυτικών προϊόντων (τροφίμων φυτικής προέλευσης και λοιπών γεωργικών προϊόντων), καθώς και ο έλεγχος ποιότητας και καταλληλότητας αυτών, διενεργούνται από τους αρμόδιους επιθεωρητές – ελεγκτές – επόπτες γεωπόνους, στους συνοριακούς σταθμούς φυτοϋγειονομικού ελέγχου, στα σημεία εισόδου, εξόδου, αποστολής και παραλαβής, στα σημεία εκτελωνισμού, στους χώρους που τελούν υπό τελωνειακό καθεστώς, στις κεντρικές αγορές της Χώρας καθώς και σε κάθε άλλο χώρο που διενεργούνται έλεγχοι αγροτικών προϊόντων όπως και κατά τη μεταφορά, στα τρόφιμα μη ζωικής προέλευσης, τις ζωοτροφές, τα βιομηχανικά φυτά και το πολλαπλασιαστικό υλικό.
Οι ανωτέρω επιθεωρήσεις και έλεγχοι, όμως, μπορεί να διενεργούνται και εκτός του κανονικού ωραρίου των δημοσίων υπηρεσιών κατά τις εργάσιμες ημέρες (απογεύματα), όπως και κατά τις εξαιρέσιμες, τις αργίες και Κυριακές, εφόσον οι προγραμματισμένες διαδικασίες μιας εγκατάστασης ή το είδος και η φύση των προς έλεγχο προϊόντων καθιστούν αναγκαία την παρουσία επιθεωρητή ή ελεγκτή.
Όπως προβλέπεται στην παρ.1.α του άρθρου 27 του ν.3460/2008 (Α’198) «1.α Η κτηνιατρική υγειονομική επιθεώρηση και ο έλεγχος των ζώων και των ζωικών προϊόντων, η φυτοϋγειονομική επιθεώρηση και ο φυτοϋγειονομικός έλεγχος των φυτών, φυτικών προϊόντων ή άλλων αντικειμένων, η επιθεώρηση και ο έλεγχος της ποιότητας και της καταλληλότητας των τροφίμων φυτικής προέλευσης και ο έλεγχος των ζωοτροφών διενεργούνται από τους αρμόδιους επιθεωρητές, ελεγκτές και επόπτες κατά τις εργάσιμες ημέρες και εντός του κανονικού ωραρίου των δημοσίων υπηρεσιών.β) Οι επιθεωρήσεις και οι έλεγχοι της περίπτωσης α΄ μπορεί να διενεργούνται και εκτός του κανονικού ωραρίου των δημοσίων υπηρεσιών κατά τις εργάσιμες ημέρες, όπως και κατά τις εξαιρέσιμες, τις αργίες και Κυριακές, εφόσον οι προγραμματισμένες διαδικασίες μιας εγκατάστασης ή το είδος και η φύση των προς έλεγχο προϊόντων καθιστούν αναγκαία την παρουσία επιθεωρητή, ελεγκτή, επόπτη, κατά περίπτωση.
γ) Για τις επιθεωρήσεις και τους ελέγχους της περίπτωσης β΄ εκτός του κανονικού ωραρίου των δημοσίων υπηρεσιών των εργάσιμων ημερών ή κατά τις εξαιρέσιμες, τις Κυριακές και τις αργίες επιβάλλονται υπέρ του Δημοσίου πρόσθετα τέλη τα οποία έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα και διατίθενται αποκλειστικά για την κάλυψη αποζημιώσεων και οδοιπορικών εξόδων των επιθεωρητών, ελεγκτών και εποπτών που διενεργούν τις ως άνω επιθεωρήσεις και ελέγχους……..
Ανεξάρτητα από τη χρονική διάρκεια του ελέγχου, το καταβαλλόμενο τέλος, ανά ελεγχόμενη περίπτωση, δεν μπορεί να είναι κατώτερο του αναλογούντος σε έλεγχο, διάρκειας μίας ώρας»
Οι λεπτομέρειες εφαρμογής των ανωτέρω διατάξεων καθορίστηκαν με την ΚΥΑ 264074/23.03.2009 (ΦΕΚ 607/Β’/02.04.2009) και εν συνεχεία, με την υπ’ αρ. 3584/113268/2016 (ΦΕΚ Β΄3457) ΚΥΑ που εκδόθηκε κατ’ εφαρμογή του άρθ. 21 του Ν. 4354/2015 (ΦΕΚ 176/Α’/16.12.2015) όπως συμπληρώθηκε από τον ν.4384/2016 (ΦΕΚ 78/Α’/26.04.2016.
Οι δικαιούχοι κατά τα ανωτέρω, κατά την αρχική εφαρμογή του ν. 3460/2006 (Α’105), δικαιούντο να λαμβάνουν μηνιαίως μέχρι το ποσό των 400 € μεικτά συν τις δαπάνες των οδοιπορικών. Με την παρ. 3 του άρθρο 21 του ν.4024/2011 (ΦΕΚ 226/Α’/27.10.2011), αφού καθορίστηκε η πληρωμή των δαπανών για εργασία εκτός ωραρίου να γίνεται αποκλειστικά μέσω χρηματικών ενταλμάτων (κατάργηση της διαδικασίας είσπραξης με τα διπλότυπα τύπου Β’), και σε εφαρμογή της ΚΥΑ 2/24078/0022/29.03.2012 (ΦΕΚ 990/Β’/30.03.2012), το ανώτατο όριο αποζημίωσης καθορίστηκε ότι δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 300 € μεικτά μηνιαίως και σε περίπτωση διενέργειας αριθμού ελέγχων που υπερβαίνουν το ανώτατο μηνιαίο ποσό αποζημίωσης (πλαφόν), δεν καταβάλλεται πλέον περαιτέρω αποζημίωση!!!
Το ίδιο προβλέπεται και στο άρθ. 1 της υπ’ αρ. 3584/113268/2016 (ΦΕΚ Β΄3457) ΚΥΑ. που εκδόθηκε κατ’ εφαρμογή του άρθ. 21 του Ν. 4354/2015 (ΦΕΚ 176/Α’/16.12.2015) όπως συμπληρώθηκε από το Ν.4384/2016 (ΦΕΚ 78/Α’/26.04.2016).
Το τέλος για κάθε ώρα απασχόλησης του επιθεωρητή – ελεγκτή αρχικώς είχε καθορισθεί στο ένα τρίτο (1/3) της κανονικής και πλήρους ημερήσιας αποζημίωσης του άρθρου 11 του ν.4336/2015 (ΦΕΚ 94/Α’/14.08.2015) – 2 Παράγραφος Δ’ «Ρυθμίσεις Θεμάτων Αρμοδιότητας Υπ. Οικονομικών» Υποπαράγραφος Δ9 και ανέρχεται ανέρχετο στα (40 x 1/3) 13,33€ για κάθε ώρα απασχόλησης. To ανωτέρω ποσό προσαυξάνεται με τα οδοιπορικά έξοδα μετάβασης και επιστροφής του ελεγκτή από τον τόπο διαμονής του ή την έδρα της Υπηρεσίας του, όπως αυτά υπολογίζονται σύμφωνα με τις ισχύουσες σχετικές διατάξεις (σύνολο διανυθέντων km x 0,20 €). Στον χρόνο απασχόλησης συμπεριλαμβάνεται και ο χρόνος που απαιτείται για τη μετάβαση και επιστροφή. Με τα σημερινά δεδομένα, από τα 13,33 € που προκαταβάλλει ο αιτών για τον έλεγχο διάρκειας μιας ώρας, η αποζημίωση του ελεγκτή είναι 8,00€ μεικτά (60%) ή 5,82€ καθαρά. Το υπόλοιπο 40% του ποσού (5,33€) καταλήγει απευθείας στα ταμεία του κράτους. Με τον συμψηφισμό, όμως, και τον τελικό υπολογισμό των κρατήσεων, το Κράτος εν τέλει εκταμιεύει το 60% του ποσού ενώ ο ελεγκτής το υπολοιπόμενο 40 % αυτού. Δηλ το ύψος της αποζημίωσης (αμοιβής) για τους ελέγχους εκτός ωραρίου «καθορίστηκε» στα 8,00€ ανά ώρα ελέγχου ανά δικαιούχο υπάλληλο [με την αρ. 3584/113268/2016 (ΦΕΚ Β΄3457) ΚΥΑ] ενώ το ποσό μετά τις κρατήσεις ανέρχεται ανά ώρα απασχόλησης, στα 5,82 € (για τους Δημοσίους Υπαλλήλους του στενού Δημοσίου) ή στα 5,95 για τους ΙΔΑΧ!!!!
ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ
Μέχρι τον Αύγουστο του 2011 το ανωτέρω σύστημα είσπραξης και καταβολής των πρόσθετων τελών λειτούργησε χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Με την αριθμ. 2/59167/0026/18.08.2011 (ΦΕΚ 1986/Β’/07.09.2011) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, όπως τροποποιήθηκε με την αριθμ.2/64048/0026/09.09.2011 (ΦΕΚ 2028/Β’/12.09.2011) όμοια, καθορίστηκε η πληρωμή των δαπανών της εν λόγω κατηγορίας (καταβολή αποζημίωσης στους ελεγκτές) να διενεργείται αποκλειστικά με τους όρους και τις προϋποθέσεις της αριθμ. 264074/23.03.2009 Κοινής Υπουργικής Απόφασης, σε συνδυασμό με την αριθμ. 2/59167/0026/18.02.2011 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, όπως ισχύει. Η πληρωμή των τελών από τους συναλλασσόμενους καθώς και η είσπραξή τους από το Κράτος γίνεται μέσω της εφαρμογής e-παράβολο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Taxisnet). Η διαδικασία της έκδοσης και της πληρωμής των παραβόλων για τα ανταποδοτικά τέλη είναι υποχρέωση του αιτούντα τη διενέργεια ελέγχου εκτός ωραρίου ενώ η δέσμευσή τους γίνεται από τον επίσημο επιθεωρητή – ελεγκτή που διενήργησε την επιθεώρηση – έλεγχο.
Κάθε ενδιαφερόμενος υποχρεούται να υποβάλλει εκ των προτέρων και έγκαιρα στην αρμόδια για την επιθεώρηση ή τον έλεγχο Υπηρεσία, αίτηση η οποία περιέχει τον τόπο επιθεώρησης-ελέγχου, τον επιθυμητό χρόνο διεξαγωγής του, και άλλα απαραίτητα του ελέγχου στοιχεία. Με βάση την αίτηση αυτή, την εκτιμώμενη διάρκεια ελέγχου και τα οδοιπορικά έξοδα μετάβασης και επιστροφής, καθορίζεται από τον οικείο Προϊστάμενο το ακριβές ποσό του τέλους και συντάσσεται για τον σκοπό αυτό, «Ειδικό Σημείωμα Υπολογισμού Τελών». Στη συνέχεια εκδίδεται από τον Προϊστάμενο Έγγραφη εντολή πραγματοποίησης του ελέγχου.
Η διαδικασία για την πληρωμή των δικαιούχων γίνεται ανά δίμηνο με ξεχωριστή μισθοδοτική κατάσταση η οποία συντάσσεται από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας, ανάλογα με τους ελέγχους που πραγματοποίησε ο κάθε ελεγκτής.
Σε σχέση, πάντα, με την διαδικασία καταβολής των αποζημιώσεων, για τις Περιφέρειες προβλέπετε ότι κάθε Δ.Α.Ο.Κ. πρέπει να αποστέλλει αναλόγως με την υπηρεσία ελέγχου είτε στη Γενική Δ/νση Κτηνιατρικής (Κτηνιατρικές Υπηρεσίες), είτε στη Δ/νση Ποιότητας & Ασφάλειας Τροφίμων του Υπ.Α.Α.Τ. (Γεωπονικές Υπηρεσίες):
Α. Συγκεντρωτικές ονομαστικές καταστάσεις αποζημιώσεων και οδοιπορικών, ανά υπάλληλο και ανά δίμηνο
Β. Συγκεντρωτική κατάσταση Εσόδων – Εξόδων στην οποία γίνεται η μεταφορά όλων των καταστάσεων των οικονομικών στοιχείων των υπαλλήλων σε μια ενιαία κατάσταση. Οι ονομαστικές καταστάσεις αποζημιώσεων και οδοιπορικών προηγούνται της κατάστασης εσόδων – εξόδων. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Προϊστάμενοι της διενεργούσας τον έλεγχο υπηρεσίας καθίστανται υπεύθυνοι για την ακρίβεια και το περιεχόμενο των οικονομικών στοιχείων των ως άνω καταστάσεων πληρωμής, ακόμα και την ορθή εγγραφή των e-παραβόλων, δηλ. αν τα εν λόγω παράβολα αφορούν τους συγκεκριμένους ελέγχους και αν αυτά έχουν όντος δεσμευτεί από τον υπόλογο υπάλληλο.
Γ) Οι καταστάσεις με το συνολικό ακαθάριστο ποσό ανά Περιφερειακή Ενότητα, αφού υπογραφούν αναλόγως, είτε από τον Προϊστάμενο της Γενικής Δ/νσης Κτηνιατρικής του Υπ.ΑΑΤ είτε από τον Προϊστάμενο της Δ/νσης Ποιότητας & Ασφάλειας Τροφίμων Φυτικής Προέλευσης του Υπ.ΑΑΤ, διαβιβάζονται στη Γενική Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών του ίδιου Υπουργείου η οποία με τη σειρά της εκδίδει Απόφαση μεταβίβασης των πιστώσεων (επιχορηγήσεις) στις Περιφέρειες .Οι οικονομικές υπηρεσίες των Περιφερειών, εφόσον οι Περιφέρειες διαθέτουν ασφαλιστική ενημερότητα, προχωρούν στην εκταμίευση των χρηματικών ενταλμάτων και εν τέλει ολοκληρώνεται η καταβολή των χρημάτων μέσω της μισθοδοσίας στους δικαιούχους ελεγκτές
Σε διαφορετική περίπτωση οι υπάλληλοι παραμένουν απλήρωτοι όπως συνέβη στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδος κ Πελοποννήσου για τα πρόσθετα τέλη του Β’ εξαμήνου του 2020. Εξ αιτίας ανάλογων καθυστερήσεων από το Υπ.Α.Α.Τ. ή τις Περιφέρειες, χρειάστηκε στο παρελθόν, σε δύο περιπτώσεις, νομοθετική ρύθμιση προκειμένου να καταβληθούν τα δεδουλευμένα στους ελεγκτές [άρθρο 42 του ν. 4141/2013 (ΦΕΚ 81/Α’/05.04.2013) κ άρθρο 48 του ν. 4351/2015 (ΦΕΚ 164/Α’/04.12.2015), κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης.
Εν κατακλείδι, μολονότι το κόστος των αποζημιώσεων για πρόσθετη ανταποδοτική εργασία των επιθεωρητών, προκαταβάλλεται από τους ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες, η απόδοση των δεδουλευμένων στους δικαιούχους είναι ιδιαιτέρως χρονοβόρα με τις πληρωμές, στην καλύτερη των περιπτώσεων να πραγματοποιούνται (τελεσφορούν) οριακά πριν τη συμπλήρωση διετίας από τον χρόνο υποβολής των δικαιολογητικών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι δημόσιοι κτηνίατροι και οι γεωπόνοι επιθεωρητές – ελεγκτές να είναι αναγκασμένοι να καταβάλλουν καθημερινώς από ιδίους πόρους τα οδοιπορικά έξοδα για μετάβαση και επιστροφή στα σημεία ελέγχου για την παρασχεθείσα από αυτούς εργασία εκτός ωραρίου, και ουσιαστικά να επιδοτούν τις δραστηριότητες που αφορούν τα πρόσθετα τέλη.
Υπενθυμίζεται, επίσης, ότι η καταβολή των δεδουλευμένων (αποζημιώσεων) στους δικαιούχους με -αδικαιολόγητη καθυστέρηση (η οποία έχει παγιωθεί στα 2 χρόνια κατά μέσο όρο από την υποβολή των δικαιολογητικών καθώς με τα πρόσθετα τέλη των Γεωτεχνικών απασχολείται ένα ή το πολύ δύο άτομα στις επισπεύδουσες Δ/νσεις Ποιότητας & Ασφάλειας Τροφίμων και στη Γενική Δ/νση Κτηνιατρικής του ΥπΑΑΤ και ένα ακόμη στην Δ/νση Οικονομικού του ΥπΑΑΤ) σε συνδυασμό με την εκτόξευση του κόστους διαβίωσης που καταγράφεται συνεχώς, ουσιαστικά έρχεται να «ακυρώσει» ή καλύτερα «να εκμηδενίσει» την οικονομική ανταμοιβή των ελεγκτών για την παρασχεθείσα ανταποδοτική εργασία .
Από τα ανωτέρω καθίσταται επιτακτική η ανάγκη να αλλάξει ριζικά ο τρόπος καταβολής των δεδουλευμένων και να εκσυγχρονιστεί η διαδικασία πληρωμής των αποζημιώσεων ούτως ώστε να καταβάλλονται, αν όχι σε πραγματικό χρόνο, τουλάχιστον μια φορά το μήνα ή το δίμηνο. Από την στιγμή που το κράτος εισπράττει το μερίδιο που του αναλογεί από τα ανταποδοτικά τέλη, μέσω του e-παραβόλου και σε πίστωση διαφόρων ΚΑΕ, αντί να ακολουθείται η δαιδαλώδης διαδρομή της χρονοβόρας μεταφοράς των χρημάτων που καταβάλλουν οι αιτούμενοι του ελέγχου φορείς, προς τον Κρατικό Προϋπολογισμό και, πιο συγκεκριμένα, προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για να εκδοθεί μετέπειτα η απόφαση κατανομής των πιστώσεων και των επακόλουθων επιχορηγήσεων και ενταλμάτων μέσω των Υπουργείων Οικονομικών, Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και της εκάστοτε Περιφέρειας, καταλήγοντας εν τέλει στους δικαιούχους με τεράστια καθυστέρηση και κίνδυνο παραγραφής αν παρέλθει η διετία, είναι αδήριτη ανάγκη να βρεθεί ένας σύγχρονος και απλός τρόπος καταβολής των χρημάτων με βάση τη “διαλειτουργικότητα” των μητρώων του κράτους.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν το γεγονός ότι η διαδικασία καταβολής πρόσθετων τελών δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό καθώς και τη σοβαρότατη υποστελέχωση του συνόλου των γεωτεχνικών υπηρεσιών της χώρας, οι προτάσεις μας για το μείζον θέμα των πρόσθετων ανταποδοτικών τελών προς τους δικαιούχους ελεγκτές-επιθεωρητές, συνοψίζονται όπως παρακάτω:
Α. Στους ελέγχους -επιθεωρήσεις που διεξάγονται εκτός του κανονικού ωραρίου των δημοσίων υπηρεσιών κατά τις εργάσιμες ημέρες να καταβάλλεται το 1/2×40=20 ευρώ συν τα οδοιπορικά έξοδα. Ανεξάρτητα από τη χρονική διάρκεια του ελέγχου, το καταβαλλόμενο τέλος ανά ελεγχόμενη περίπτωση, δεν μπορεί να είναι κατώτερο του αναλογούντος σε έλεγχο, διάρκειας μίας ώρας, όπως προβλέπεται στην ισχύουσα νομοθεσία (ελάχιστη ώρα χρέωσης = 1 ώρα).
Β. Κατά τις εξαιρέσιμες, τις αργίες και Κυριακές, να καταβάλλονται τα 2/3×40 26,66 ευρώ συν τα οδοιπορικά έξοδα. Ανεξάρτητα από τη χρονική διάρκεια του ελέγχου, το καταβαλλόμενο τέλος ανά ελεγχόμενη περίπτωση, δεν μπορεί να είναι κατώτερο του αναλογούντος σε έλεγχο, διάρκειας 4 ωρών για τους κτηνιατρικούς ελέγχους και 2 ωρών για τους αντίστοιχους γεωπονικούς.
– Το πρόσθετο-ανταποδοτικό τέλος θα πρέπει να προσδιοριστεί για κάθε ελεγχόμενο φορτίο και εκδοθέν πιστοποιητικό, να αποσυνδεθεί πλήρως από την κανονική και πλήρη ημερήσια αποζημίωση του άρθρου 11 του ν. 4336/2015 (Α’ 94) και να καθορισθεί ως ακολούθως:
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθεί ότι τα φορτία γεωπονικού ενδιαφέροντος τυχαίνει να υπόκεινται είτε μόνο σε φυτουγειονομικό έλεγχο (πχ στα συνοριακά σημεία ελέγχων )είτε μόνο σε ποιοτικό ή ακόμη σε αμφότερους τούς ελέγχους (φορτία νωπών οπωρ/κών)
Από το ανωτέρω χρηματικό ποσό, με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, το αναλογούν στον ελεγκτή ποσό δύναται να ρυθμίζεται ευμενώς και ανάλογα με τη δημοσιονομική πορεία των εσόδων του Κράτους.
Σύμφωνα με τη ανωτέρω τροποποίηση, παύει να εφαρμόζεται η εικοσιτετράωρη χρονική αποτίμηση των ελέγχων σε ώρες απασχόλησης και πλέον τίθεται σε ισχύ ο καθορισμός του καταβαλλόμενου τέλους ανά ελεγχόμενο φορτίο και ανά εκδοθέν πιστοποιητικό διακίνησης, το οποίο βαρύνει τον ιδιώτη συναλλασσόμενο. Σε περίπτωση που η κείμενη ενωσιακή και εθνική νομοθεσία επιβάλλει τη διενέργεια αριθμού ελέγχων περισσοτέρων του ενός στο ίδιο φορτίο, η δαπάνη που βαρύνει τον ενδιαφερόμενο για την αμοιβή αποζημίωσης του ελεγκτή προσμετράται ανάλογα.
Προβλέπεται ειδική μέριμνα για τις περιπτώσεις διενέργειας εκτεταμένων δειγματοληψιών ή μακροσκοπικών ελέγχων σε πολυπληθείς παρτίδες γεωργικών προϊόντων ή φορτία μεγάλου όγκου/βάρους, στα στάδια της εισαγωγής και εξαγωγής από/και προς τρίτες χώρες, οι οποίοι αναμένεται να οδηγήσουν σε δυσανάλογα μικρότερο αριθμό εκδοθέντων πιστοποιητικών για τη θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία ή την έγκριση προς εξαγωγή των ελεγχθέντων προϊόντων/εμπορευμάτων. Στις ειδικές αυτές περιπτώσεις, διατηρείται σε ισχύ η ωριαία αποτίμηση των ελέγχων εκτός ωραρίου με το ύψος της ωριαίας ελεγκτικής αποζημίωσης να διαμορφώνεται στα είκοσι ευρώ (20€) ανά ώρα ελέγχου.
Κλείνοντας, θα ήταν εξαιρετικά σημαντική για την ίδια την Πολιτεία, η δημιουργία ενός αισθήματος δικαίου στην κοινωνία, αφενός μεν στους φορείς οι οποίοι καταβάλλουν τα τέλη για τους ελέγχους, αφετέρου δε στους Κτηνιάτρους και Γεωπόνους επιθεωρητές-ελεγκτές, οι οποίοι ενώ νοιώθουν αγανάκτηση από την συνολική αντιμετώπιση του ζητήματος, καλούνται να διεκπεραιώσουν τα ελεγκτικά τους καθήκοντα όποτε το επιβάλλει το υπηρεσιακό καθήκον και πολύ συχνά σε δύσκολες συγκυρίες (Κυριακές, Εθνικές εορτές, Πάσχα, Χριστούγεννα, Δεκαπενταύγουστο). Με την αναμόρφωση και τον εκσυγχρονισμό του θεσμού της πρόσθετης ανταποδοτικής εργασίας εκτός του κανονικού ωραρίου των Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων αλλά και την αναπροσαρμογή της ελεγκτικής αποζημίωσης, χωρίς πρόσθετη επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού, από τη μια φενός οδηγούμαστε σε μια πιο έντιμη και διάφανη σχέση μεταξύ επαγγελματιών ιδιωτών και κρατικών λειτουργών κατά τη συναλλαγή των πρώτων με το Δημόσιο ενώ από την άλλη, τίθενται οι βάσεις για βελτίωση της θέσης της Ελλάδας στους διεθνείς δείκτες αξιολόγησης της παγκόσμιας κατάταξης των χώρων με βάση τη Διαφάνεια στη λειτουργία του κράτους.
Ευελπιστώστας στην υλοποίηση των προτάσεων μας για την αναμόρφωση τροποποίηση των νομοθετικών ρυθμίσεων για τα πρόσθετα τέλη στη διάθεσή σας για κάθε συνεργασία
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ Π.Ο.ΓΕ.Δ.Υ.-Π.Ε.
Copyright © 2024 pegdy.gr | Website by Domi Medical
Copyright © 2024 pegdy.gr | Website by Domi Medical