Παρέμβαση και προτάσεις των Γεωτεχνικών Δ.Υ για τον υπό διαμόρφωση νέο Ο.Ε.Υ της Π.Κ.Μ

Ενόψει  της διαδικασίας για την κατάρτιση νέου Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ)  της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (Π.Κ.Μ), η Πανελλήνια Ομοσπονδία Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων (Π.Ο.ΓΕ.Δ.Υ), επιθυμεί να συμβάλλει στο μέτρο του δυνατού με προτάσεις και επισημάνσεις στην καλύτερη διαμόρφωσή του.

Η Π.Κ.Μ κατά το μεγαλύτερο μέρος της έως τώρα 14/ετούς σχεδόν πορείας της ως προς τη διοικητική της διάρθρωση λειτουργούσε με το τον αρχικό Ο.Ε.Υ και συγκεκριμένα με το Π.Δ 133/2010, (Α΄ 226/2010) το οποίο ίσχυσε έως το τέλος του 2016. Από τις αρχές του 2017 με την υπ’ αρ. 81320 και 77909/01-12-2016 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης (Β’ 4302), τέθηκε σε εφαρμογή ο υφιστάμενος Ο.Ε.Υ και όπως εξ αρχής είχατε πει σε πολλούς θεσμικούς συνομιλητές σας, με την πάροδο εύλογου χρονικού διαστήματος και αυτός θα κρινόταν. Εμείς, έχοντας την εμπειρία όλων αυτών των ετών εφαρμογής, τόσο του υφιστάμενου Ο.Ε.Υ, όσο και του αρχικού, αλλά και κάνοντας συγκρίσεις με τις επιτυχημένες ή και αποτυχημένες προσπάθειες άλλων Περιφερειών της χώρας και λαμβάνοντας υπόψη ότι:

  • η Π.Κ.Μ. αποτελεί τον σημαντικότερο πυλώνα της Αγροτικής Οικονομίας της χώρας, με ιδιαίτερα εξωστρεφή χαρακτηριστικά καθώς είναι η πρώτη Περιφέρεια στη χώρα στις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων και τροφίμων και σε αυτήν παράγεται το 25% του αγροτικού ΑΕΠ.
  • όπως έχετε εξαγγείλει η ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα, αποτελεί έναν από τους τρεις βασικούς αναπτυξιακούς πυλώνες της διοίκησης της Κεντρικής Μακεδονίας,
  • το προσωπικό που υπηρετεί στη Γεν. Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Π.Κ.Μ. αριθμεί σε 497 υπαλλήλους μονίμους και ΙΔΑΧ, που αντιπροσωπεύει το 30% περίπου του συνόλου των υπαλλήλων της Π.Κ.Μ., εκ των οποίων οι 362 είναι Γεωτεχνικοί, τοποθετημένοι σε μία μόνο Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής (ΔΑΟΚ)/Π.Ε με την κατανομή όπως αυτή φαίνεται στον παρακάτω πίνακα

ΠΕ/ΜΕΘ.

ΑΡΙΘΜΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΣΤΙΣ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

163 υπάλληλοι

ΗΜΑΘΙΑ

42 υπάλληλοι

ΚΙΛΚΙΣ

62 υπάλληλοι

ΠΙΕΡΙΑ

35 υπάλληλοι

ΠΕΛΛΑ

68 υπάλληλοι

ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ:

33 υπάλληλοι

ΣΕΡΡΕΣ

94 υπάλληλοι

ΣΥΝΟΛΟ

497 υπάλληλοι

 

προτείνουμε τις παρακάτω αλλαγές και προσθήκες που αφορούν κυρίως τη διάρθρωση της Γενικής Δ/νσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Π.Κ.Μ. και των σε αυτή υπαγομένων οργανικών μονάδων. Συγκεκριμένα προτείνουμε:

Α) Διαχωρισμό των Διευθύνσεων Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των έξι Περιφερειακών Ενοτήτων (Π.Ε.) της Π.Κ.Μ ( Ημαθίας, Κιλκίς, Πιερίας, Πέλλας, Σερρών και Χαλκιδικής) στο πρότυπο της Μ.Ε.Θ. και σε κάθε Π.Ε. προτείνουμε να υπάρχει μία Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας και Αλιείας (Δ.Α.Ο.Α) και μία Δ/νση Κτηνιατρικής.

Το μέγεθος της πρωτογενούς παραγωγής σε όλες τις Π.Ε της Π.Κ.Μ είναι τόσο μεγάλο και διακριτό σε φυτική και ζωική παραγωγή που πιστεύουμε πως η πρότασή μας δικαιολογείται απόλυτα και θα συμβάλει αποτελεσματικότερα στην εξυπηρέτηση  των αγροτών, κτηνοτρόφων και επιχειρηματιών του κλάδου των τροφίμων που είναι και οι σημαντικοί παράγοντες για την ανάπτυξη της Αγροτικής Οικονομίας της Περιφέρειας και θα είναι προς όφελος όλων, πολιτών και υπαλλήλων. Η παρελθούσα περίοδος, από την τροποποίηση του προηγούμενου οργανισμού το 2016 μέχρι και σήμερα, απέδειξε σε όλους πως η χωριστή διοικητική δομή των δύο Δ/νσεων στην Μ.Ε.Θ λειτούργησε πάρα πολύ καλά, κάτι που φυσικά εμείς οι Γεωτεχνικοί γνωρίζαμε και αναμέναμε.

Β) Για τις Δ.Α.Ο.Α των Π.Ε και για την ήδη υπάρχουσα της Μ.Ε.Θ, προτείνουμε τα εξής :

Ι. Δημιουργία Τμήματος Εγγείων Βελτιώσεων, Αγροτικού Εξηλεκτρισμού & Εκμηχάνισης της Γεωργίας σε κάθε Δ.Α.Ο.Α.

Είναι αδιανόητο η πιο δυναμική Περιφέρεια της χώρας η οποία έχει στη χωρική της αρμοδιότητα δύο Γενικούς Οργανισμούς Εγγείων βελτιώσεων (Γ.Ο.Ε.Β), πάνω από εξήντα Τοπικούς Οργανισμούς Εγγείων Βελτιώσεων (Τ.Ο.Ε.Β), τουλάχιστον ενάμιση εκατομμύριο αρδευόμενα ή αρδεύσιμα στρέμματα, το μεγαλύτερο αγροτικό μηχανολογικό εξοπλισμό και τον πιο οργανωμένο αγροτικό εξηλεκτρισμό, να μην έχει αρμόδια υπηρεσία.. Ανάλογη πρόταση είχαμε διατυπώσει και σε προηγούμενη περίοδο τόσο σε εσάς, όσο και στην ΕΝ.Π.Ε με την με αρ. πρωτ.: 1105/26-09-2017 επιστολή μας και συγκεκριμένα όταν οι αρμοδιότητες εποπτείας των Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων επέστρεψαν στον δεύτερο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης  με το άρθρο 46 του  ν. 4456/2017 (ΦΕΚ Α’ 24). Οι προτάσεις μας εισακούστηκαν από κάποιες Περιφέρειες (π.χ Δυτ. Ελλάδας). Η πρόσφατη περιπέτεια της Περιφέρειας Θεσσαλίας είναι χαρακτηριστική περίπτωση της αστοχίας που μπορεί να υπάρξει από λάθος επιλογές. Πολύ φοβόμαστε ότι η Π.Κ.Μ θα είναι το επόμενο στάδιο του πειράματος τύπου ΄΄Ο.Δ.Υ.Θ Α.Ε΄΄ αν και εσείς δεν φροντίσετε να μπει μία τάξη και ένας έλεγχος στην διαχείρισης των υδάτων. Θα πρέπει να δημιουργηθεί το προτεινόμενο τμήμα και να στελεχωθεί με επαρκές Γεωτεχνικό προσωπικό ώστε να  μπορέσει να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις της εποχής.

ΙΙ.Διάσπαση του υφιστάμενου τμήματος Φυτικής και Ζωικής παραγωγής των νυν Δ.Α.Ο.Κ των Π.Ε και της Δ.Α.Ο.Αλ της Μ.Ε.Θ σε δύο τουλάχιστον τμήματα και συγκεκριμένα

  • στο Τμήμα Αγροτικής Παραγωγής με αρμοδιότητες την εφαρμογή της Εθνικής και Ενωσιακής Νομοθεσίας σε θέματα φυτικής και ζωικής παραγωγής για την προώθηση πάσης φύσεως καλλιεργειών, εκτροφών και ορθών γεωργικών πρακτικών, τη μελέτη των δυνατοτήτων ανάπτυξης και βελτίωσης της κτηνοτροφίας και την εισήγηση για τη λήψη των αναγκαίων μέτρων, τη παρακολούθηση και χαρακτηρισμό των χρήσεων της γεωργικής γης, την αμπελουργία και ότι άλλο εκχωρείται με τις αποφάσεις με των αρμοδίων Υπουργείων (Υπ.Α.Α.Τ και Υ.Π.Εν) ή του κ. Περιφέρειάρχη στον τομέα  της αγροτικής παραγωγής. και
  • στο Τμήμα Προσανατολισμού και Αναδιάρθρωσης Δομών Γεωργίας. με αρμοδιότητες αυτές της εφαρμογής και παρακολούθησης των πάσης φύσεων δράσεων και μέτρων γεωργικού προσανατολισμού και παρεμβάσεων που ΄΄ τρέχουν ΄΄ σε κάθε προγραμματική περίοδο στο πλαίσιο της εφαρμοζόμενης Κ.Α.Π. Η Π.Κ.Μ είναι η πιο δυναμική  Περιφέρεια της χώρας στον πρωτογενή τομέα και αυτό φαίνεται κάθε φορά και με εμφαντικό τρόπο στις δύο προκηρύξεις- προσκλήσεις των προγραμμάτων για τους Νέους Γεωργούς και των Σχεδίων Βελτίωσης. Σε ένα τέτοιο αντικείμενο με τόσο μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων και τόσο μεγάλα διαχειριζόμενα χρηματικά ποσά θεωρούμε πως η Π.Κ.Μ πρέπει και οφείλει να δώσει την δέουσα προσοχή. Διευκρινίζουμε ότι ο συντονισμός και ο κεντρικός προγραμματισμός προτείνουμε να παραμείνει στο τμήμα Αγροτικής Οικονομίας της Δ.Α.Ο.Α της Π.Κ.Μ ως έχει

Τα υφιστάμενα τμήματα Φυτικής και Ζωικής παραγωγής είναι πρακτικά τμήματα ΄΄τέρατα΄΄ καθώς πέραν του πολύ μεγάλου αριθμού υπαλλήλων που συνωστίζονται, ουσιαστικά παρουσιάζουν το φαινόμενο να καλύπτουν μέχρι και του 80% των αρμοδιοτήτων των Δ.Α.Ο.Κ στον τομέα της αγροτικής παραγωγής. Το γεγονός αυτό, για λόγους ορθής διοίκησης αλλά και υπηρεσιακής εξέλιξης των υπαλλήλων, είναι εντελώς δυσλειτουργικό. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σας αναφέρουμε ότι τα συγκεκριμένα τμήματα αποτελούν ασυγκρίτως τα μεγαλύτερα τμήματα σε κάθε σχεδόν Π.Ε της Π.Κ.Μ, όταν σε άλλες Δ/νσεις εκτός των Δ.Α.Ο.Κ., υπάρχουν τμήματα του ενός ή δύο ατόμων Ακόμη και μετά την δημιουργία του προτεινόμενου τμήματος Εγγείων Βελτιώσεων, Αγροτικού Εξηλεκτρισμού & Εκμηχάνισης της Γεωργίας, οι αρμοδιότητες και τα άτομα που θα παραμείνουν σε αυτό το τμήμα παραμένουν εξαιρετικά μεγάλες.

ΙΙΙ. Διατήρηση των υφισταμένων Τμημάτων Ποιοτικού και Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου, Τμημάτων Αλιείας και των Τμημάτων Πολιτικής Γης της Π.Κ.Μ. και άσκηση του συνόλου των αρμοδιοτήτων τους

Τα προαναφερόμενα τμήματα έχουν επιτελέσει στο έπακρο και με απόλυτη επιτυχία τα καθήκοντα που τους έχουν ανατεθεί και δεν θεωρούμε πως χρειάζονται κάποια μετατροπή στο θεσμικό τους καθεστώς.

  ΙV Δυνατότητα δημιουργίας Τμημάτων Αγροτικής Οικονομίας στις έδρες των ενεργών Γραφείων Αγροτικής Οικονομίας όπου κρίνεται απαραίτητο

Ως προς τη διοικητική διάρθρωση των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών της Π.Κ.Μ. αναφέρουμε τα παρακάτω

Σύμφωνα με τον υπάρχοντα Οργανισμό οι Κτηνιατρικές Υπηρεσίες της Π.Κ.Μ.  είναι διαρθρωμένες ως εξής:

  • Δ/νση Κτηνιατρικής Π.Κ.Μ.(έδρα), απαρτιζόμενη από τα τμήματα Υγείας των Ζώων -Κτηνιατρικής Αντίληψης και Φαρμάκων (ΥΖ-ΚΑΦΕ) και Κτηνιατρικής Δημόσιας Υγείας (ΚΔΥ),
  • Δ/νση Κτηνιατρικής της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης (Μ.Ε.Θ.) απαρτιζόμενη από τα τμήματα ΥΖ-ΚΑΦΕ  και ΚΔΥ και τα κτηνιατρικά γραφεία υπαγόμενα στο Τμήμα ΥΖ-ΚΑΦΕ
  • Τμήματα Κτηνιατρικής στις Περιφερειακές Ενότητες Ημαθίας, Κιλκίς , Πιερίας, Πέλλας, Σερρών και Χαλκιδικής και με αποκεντρωμένα αγροτικά κτηνιατρεία- γραφεία , υπαγόμενα στις αντίστοιχες Δ/νσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής(Δ.Α.Ο.Κ.)

Η υπάρχουσα λοιπόν δομή και η μεταβίβαση αρμοδιοτήτων εκτιμάται ότι δεν έχουν συμβάλει στην εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών των Π.Ε. και τούτο διότι υπάρχουν προβλήματα οργάνωσης, συντονισμού, επικοινωνίας και αποτελεσματικότητας καθώς οι διάφορες οργανικές μονάδες–Τμήματα Κτηνιατρικής των Δ.Α.Ο.Κ.,- είναι ανεξάρτητες μεταξύ τους, εντάσσονται στις Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Π.Ε., ομοιόβαθμες με τη Δ/νση Κτηνιατρικής της Π.Κ.Μ. και δεν υπόκεινται σε μια κοινή υπερκείμενη υπηρεσιακή μονάδα της Περιφέρειας που θα μπορούσε να εποπτεύει και να συντονίζει τις Κτηνιατρικές Υπηρεσίες αποτελεσματικά. Συγκεκριμένα τα προβλήματα που προέκυψαν από την υπάρχουσα δομή είναι:

  1. Η Διεύθυνση Κτηνιατρικής της Π.Κ.Μ. σύμφωνα με το Π.Δ. 133/2010, Α΄ 226/2010 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, επικοινωνεί και συνεργάζεται με τις αρμόδιες υπηρεσίες των καθ’ ύλην αρμόδιων Υπουργείων …..για τα θέματα της αρμοδιότητάς της, επιβλέπει την εφαρμογή των εθνικών και κοινοτικών πολιτικών. Συντονίζει και εποπτεύει όλες τις δραστηριότητες που ασκούνται από τις Κτηνιατρικές Υπηρεσίες των Περιφερειακών Ενοτήτων και αναφέρονται στην προστασία του ζωικού κεφαλαίου καθώς και στην προστασία της δημόσιας υγείας. Τα τμήματα Κτηνιατρικής όμως διοικητικά υπάγονται σε άλλες Δ/νσεις,(Δ.Α.Ο.Κ.) ομοιόβαθμες με τη Δ/νση Κτηνιατρικής της Π.Κ.Μ. οι οποίες πιθανώς να έχουν άλλες προτεραιότητες ή δεν αξιολογούν με τον ίδιο τρόπο τα προβλήματα.
  2. Η πολυδιάσπαση των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών δημιουργεί συνθήκες διαφορετικής μεταχείρισης του πολίτη (διαφορετικές ερμηνείες και εφαρμογή της ίδιας νομοθεσίας ανά Περιφερειακή ενότητα) καταστρατηγώντας τις αρχές της ισονομίας και της χρηστής διοίκησης.
  1. Με την υπάρχουσα δομή των Δ.Α.Ο.Κ. η καθυστέρηση  λήψης αποφάσεων καίριας σημασίας, από προσωπικό άσχετο με την κτηνιατρική επιστήμη και πρακτική, το οποίο μη έχοντας κτηνιατρικές γνώσεις να μην είναι σε θέση να αξιολογήσει τον κίνδυνο (Risk assessment), διαδικασία υποχρεωτική και απαραίτητη στην Κτηνιατρική επιστήμη και να κατανοήσει τον επείγοντα χαρακτήρα μιας σειράς απαραίτητων, άμεσων κτηνιατρικών δράσεων π.χ. για την αντιμετώπιση της πρόσφατης εμφάνισης του της Αφρικανικής Πανώλους των χοίρων, του Καταρροϊκού Πυρετού του προβάτου, της Οζώδους δερματίτιδας των βοοειδών και άλλων επιζωοτιών, που απειλούν με καταστροφή το ζωικό κεφάλαιο, οδηγώντας σε αναγκαία θανάτωση των ζώων στις μολυσμένες εκμεταλλεύσεις και την υγειονομική ταφή αυτών, μπορεί να αποβεί επικίνδυνη τόσο για τη δημόσια υγεία όσο και για την εθνική οικονομία. Θα πρέπει λοιπόν να γίνει αντιληπτό ότι ο Προϊστάμενος των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών δεν πρέπει να ασκεί μόνο καθήκοντα διοίκησης προσωπικού αλλά θα πρέπει να διαθέτει και τις απαραίτητες κτηνιατρικές γνώσεις.

Λαμβάνοντας υπόψη τις παραμέτρους όπως το ζωικό κεφάλαιο της κάθε Π.Ε., τον αριθμό των επιχειρήσεων παραγωγής τροφίμων ζωικής προέλευσης, τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της κάθε Π.Ε. και η διασπορά των επιχειρήσεων σε αυτήν, τον ελάχιστο αριθμό επισήμων ελέγχων που απορρέουν από την Εθνική και Κοινοτική νομοθεσία, το σύνολο των δράσεων στα πλαίσια εφαρμογής προγραμμάτων επιτήρησης, καταπολέμησης και εκρίζωσης ζωοανθρωπονόσων για την εξυγίανση του ζωικού κεφαλαίου και την προστασία της δημόσιας υγείας και του δημόσιου συμφέροντος, την πρόβλεψη για άμεση, ικανοποιητική ανταπόκριση προς εφαρμογή των Σχεδίων αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση επιζωοτιών π.χ. εμφάνιση εξωτικών νοσημάτων που απειλούν το ζωικό κεφάλαιο όπως:Αφρικανική Πανώλης των Χοίρων, Οζώδης Δερματίτιδα Βοοειδών, Καταρροϊκός Πυρετός του Προβάτου, Πυρετός του Δυτικού Νείλου, κ.τ.λ. με σοβαρότατες συνέπειες για την κτηνοτροφία και την οικονομία της χώρας,τους έκτακτους ελέγχους για τη διερεύνηση καταγγελιών,την πιστοποίηση εξαγωγών, κ.τ.λ..

Γ. προτείνουμε για τη διοικητική διάρθρωση των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών της Π.Κ.Μ.

α) Τη δημιουργία αμιγώς Κτηνιατρικών Υπηρεσιών στις έξι Περιφερειακές Ενότητες της Π.Κ.Μ. Ημαθίας, Κιλκίς , Πιερίας, Πέλλας, Σερρών και Χαλκιδικής, με τη δημιουργία Διευθύνσεων Κτηνιατρικής και

β) την πλήρη ανάθεση στις νέες αυτές δομές όλων των προβλεπόμενων κτηνιατρικών αρμοδιοτήτων.

Συγκεκριμένα :

Ι. Στην έδρα της Περιφέρειας διατηρείται η Διεύθυνση Κτηνιατρικής Π.Κ.Μ. με την υφιστάμενη διάρθρωση τμημάτων (Υγείας των ζώων και Κτηνιατρικής Αντίληψης, Φαρμάκων και Εφαρμογών: ΥΖ- ΚΑΦΕ και Κτηνιατρικής Δημόσιας Υγείας: ΚΔΥ) και τις αρμοδιότητες που καθορίζονται από την ισχύουσα νομοθεσία με πεδίο εφαρμογής όλη την Περιφέρεια Κ.Μ. ως προς την άσκηση συντονισμού, εποπτείας και αξιολόγησης των εφαρμοζόμενων κτηνιατρικών δράσεων από τις Κτηνιατρικές υπηρεσίες της Π.Κ.Μ.

ΙΙ. Στη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης διατηρείται η Διεύθυνση Κτηνιατρικής Μ.Ε.Θ.  με την υφιστάμενη διάρθρωση τμημάτων (ΥΖ-ΚΑΦΕ και ΚΔΥ) και τη δυνατότητα δημιουργίας Τμημάτων αποκεντρωμένων Κτηνιατρικών δομών όπου κρίνεται απαραίτητο στη χωρική αρμοδιότητά της .

ΙΙΙ. Στο επίπεδο των έξι Π.Ε., Ημαθίας, Κιλκίς, Πιερίας, Πέλλας, Σερρών και Χαλκιδικής πρέπει να συσταθούν αντίστοιχα Διευθύνσεις Κτηνιατρικής σε κάθε Π.Ε., με διάρθρωση δύο (2) τμημάτων (ΥΖ-ΚΑΦΕ και ΚΔΥ) και με τη δυνατότητα δημιουργίας Τμημάτων αποκεντρωμένων Κτηνιατρικών δομών όπου κρίνεται απαραίτητο που θα υπάγονται διοικητικά στην αντίστοιχη Διεύθυνση Κτηνιατρικής

Δ) Διατήρηση των υφιστάμενων Διευθύνσεων Αγροτικής Οικονομίας Π.Κ.Μ. και Κτηνιατρικής Π.Κ.Μ χωρίς καμία υποβάθμιση ή κατάργηση αυτών.

Θεωρούμε πως η Π.Κ.Μ θα πρέπει να ενισχύσει και όχι να καταργήσει ή να υποβαθμίσει οργανικές μονάδες επιπέδου Δ/νσης της Έδρας, για να μην στείλει λάθος μήνυμα τόσο στους υπαλλήλους αυτών των μονάδων, όσο και κυρίως στους πολίτες της Π.Κ.Μ

Κύριε Περιφερειάρχη

Στην παρούσα περίοδο έχετε την τιμή να έχετε εκλεγεί Πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝ.Π.Ε) για δεύτερη φορά, αλλά και να είστε από το 2020 Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών (ΕτΠ) της Ε.Ε και είναι σίγουρο πως οι επιλογές σας μπορεί να θεωρηθούν παραδειγματικές και εμβληματικές. Για τον λόγο αυτό πιστεύουμε ότι η υιοθέτηση προτάσεων όπως οι ανωτέρω,-οι οποίες έχουν ήδη υλοποιηθεί από άλλους συναδέλφους σας Περιφερειάρχες,- από τον Πρόεδρο των δύο αυτών θεσμών, ο οποίος επίσης τυγχάνει στην προσωπική του και οικογενειακή παράδοση να έχει στενότατες σχέσεις με την πρωτογενή παραγωγή, είναι καθοριστικής σημασίας για τη προσοχή που πρέπει να δοθεί στον πρωτογενή τομέα και από τη Κεντρική Διοίκηση της χώρας.

Όλα όμως όσα προτείνουμε δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθούν με επιτυχία εάν απουσιάζει το απαραίτητο στοιχείο των υπηρεσιών και αυτό δεν είναι άλλο από το ανθρώπινο δυναμικό διότι για τον σχεδιασμό ενός οργανογράμματος με σκοπό την αποτελεσματική λειτουργία των Υπηρεσιών και την παροχή καλύτερης (ποσοτικά και ποιοτικά) και ταχύτερης εξυπηρέτησης του πολίτη, θα πρέπει ακόμη να καθορίζεται ο ελάχιστος αριθμός υπαλλήλων που απαιτούνται για την απρόσκοπτη εκτέλεση του έργου αυτών και την επίτευξη των στόχων. Επισημαίνεται ότι οι Γεωτεχνικές υπηρεσίες της Π.Κ.Μ. κυρίως των Π.Ε. δεν είναι επαρκώς σε σχέση με τις αρμοδιότητές τους στελεχωμένες, δεδομένου ότι δεν έχουν αντικατασταθεί στο μεγαλύτερο μέρος οι υπάλληλοι που απεχώρησαν λόγω συνταξιοδότησης ή μετάταξης. Υπάρχουν Π.Ε. όπως  της Χαλκιδικής για παράδειγμα,  όπου η κατάσταση είναι τόσο τραγική που κάποιοι ΄΄ ελαφρά τη καρδία ΄΄ είχαν εισηγηθεί στο παρελθόν λύσεις του τύπου ΄΄σχολικού λεωφορείου΄΄ για καθημερινή μεταφορά συναδέλφων από άλλες Π.Ε προς εκτέλεση κατ΄ ανάθεση έργου. Όμως, πέρα από το παράτυπο και παράλογο του συγκεκριμένου εγχειρήματος, η ουσία, όπως πολύ καλά αντιλαμβάνεστε είναι, ότι αυτό δεν αποτελεί λύση στο πρόβλημα. Λύση είναι η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού κυρίως στις Π.Ε., προς αποφυγή δημιουργίας εντυπώσεων υποβάθμισης των υπολοίπων Περιφερειακών Ενοτήτων της Π.Κ.Μ. σε σχέση με την Μ.Ε.Θ. Γνωρίζοντας, όπως προαναφέραμε ήδη, την οικογενειακή σας παράδοση, αλλά και τις έως τώρα δημοσίως εκπεφρασμένες απόψεις σας, θεωρούμε πως θα προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες για την πρόσληψη των απαιτούμενων υπαλλήλων για την στελέχωση και λειτουργία των Γεωτεχνικών υπηρεσιών της Π.Κ.Μ. κυρίως των Π.Ε.

Καταλήγοντας, θεωρούμε ότι για όλους τους παραπάνω λόγους, οι προτάσεις μας θα τύχουν θετικής ανταπόκρισης και θα αποτελέσουν δε και σημείο αναγνώρισης εκ μέρους της Πολιτικής Ηγεσίας της ΠΚΜ του σημαντικού ρόλου του Τομέα της Αγροτικής Παραγωγής στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω πληροφορία και συνεργασία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *