Επιστολή - Παρέμβαση για τον ΟΠΕΚΕΠΕ

Αθήνα 27-5-2025

Αρ. πρωτ.: 1648

ΠΡΟΣ  :  Υπουργό  Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων  κ. Τσιάρα Κων/νο

ΚΟΙΝ  : 1 )   Πρωτοβάθμια σωματεία μέλη μας

                2 ) ΜΜΕ

ΘΕΜΑ :  Επιστολή – Παρέμβαση για τον ΟΠΕΚΕΠΕ

Κύριε Υπουργέ

Η Ομοσπονδία  μας εδώ και σχεδόν μια δεκαετία έχει με πολλές παρεμβάσεις της προσπαθήσει να ΄΄ταρακουνήσει ΄΄ τις πολιτικές ηγεσίες του Υπ.Α.Α.Τ αναφορικά  με τα τεκταινόμενα γύρω από το  ΟΣΔΕ, τον ΟΠΕΚΕΠΕ και όλα όσα θεωρούσαμε πως είναι σχετικά.

Για του  λόγου το αληθές και μόνο θα κάνουμε μία ενδεικτική καταγραφή – αναφορά ώστε  κάθε καλόπιστος να μπορεί να κρίνει μόνος του:

  • Αρχικά στο τέλος του 2016 εντοπίσαμε και καταγγείλαμε την ΄΄απρέπεια΄΄ που διεπράχθη με όχημα τον ΟΠΕΚΕΠΕ και κάποιους υπερόπτες αντιπροέδρους και πολιτικά στελέχη του ΥπΑΑΤ. Ήταν  τότε που υφαρπάχθηκε το μέτρο της ΄΄ Βιολογικής Γεωργίας και Κτηνοτροφίας΄΄ από τις ΔΑΟΚ για να δοθεί στην διαχείριση του ΟΠΕΚΕΠΕ και των Ιδιωτών. Το θέμα το θίξαμε και στην πρόσφατη επιστολή μας . Τότε με δύο επιστολές μας – τις  με αρ. 1013/26-9-2016 και 1029/24-10-2016 – είχαμε εντοπίσει το πρόβλημα που είχε αρχίσει πλέον να φαίνεται ξεκάθαρα  και δεν ήταν άλλο από το  ότι ο οργανισμός αυτός είχε αρχίσει να  υποκαθιστά την φυσική   ηγεσία του Υπ.Α.Α.Τ
  • Σχεδόν την ίδια εποχή και συγκεκριμένα λίγο αργότερα αναδείξαμε το πρόβλημα με  τα ΄΄βοσκοτόπια΄΄. Με δύο   επιστολές μας πάλι – τις με αρ. 1087/2-6-2017 και 1124/17-11-2017 – προσπαθήσαμε αφενός να εκλογικεύσουμε το σύστημα είσπραξης τελών για τις βοσκήσιμες γαίες, αφετέρου όμως προσπαθήσαμε να  θέσουμε τους προβληματισμούς μας στην πολιτική ηγεσία για όλο αυτό το θέμα της ΄΄τεχνικής λύσης΄΄του ΟΠΕΚΕΠΕ με τις εικονικές κατανομές βοσκοτόπων ανά την επικράτεια. Αναφέρουμε δύο  μικρά  και χαρακτηριστικά αποσπάσματα  όπως τα εξής: ΄΄ Ως  Ομοσπονδία, άλλωστε, διαφωνούμε στο σύνολο της επιλεγείσας πολιτικής της κατ΄ ουσίαν εικονικής κατανομής των βοσκοτόπων και της διανομής τους άκριτα τόσο  σε σταβλισμένες όσο και σε εκτατικές εκτροφές΄΄  και ΄΄Όπως λειτούργησε η περίφημη «τεχνική λύση» του ΟΠΕΚΕΠΕ, η οποία εξαπόστειλε στα πέρατα της Ελληνικής επικράτειας τους κτηνοτρόφους προκειμένου να βοσκήσουν τα “ταξιδιάρικα” κοπάδια τους, θα πρέπει στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα να γίνουν απίθανα και τραγελαφικά πράγματα προκειμένου να γλιτώσουν εξοντωτικές ποινές.΄΄ δείχνει από τότε τον προβληματισμό μας .
  • Την διετία 2020-2022 με δημόσιες παρεμβάσεις με Δελτία Τύπου απαιτήσαμε και παράλληλα προτείναμε  ενέργειες για την διαφάνεια, αλλά και την μη οικονομική επιβάρυνση των αγροτών κατά την διαδικασία κατάθεσης της αίτησης ενιαίας ενίσχυσης ( στο γνωστό  σε όλους ΟΣΔΕ ). Ήταν η εποχή του Κορωνοϊού / Covid-19 και θεωρήσαμε πως ήταν η ιδανική εποχή για να μπει και το ΄΄ΟΣΔΕ΄΄ στο κυβερνητικό cloud ώστε αφενός να ωφεληθούν οικονομικά οι αγρότες και αφετέρου να κοπεί ο ΄΄ομφάλιος λώρος ΄΄ με τους κάθε λογής συμβούλους. Ούτε λίγο ούτε πολύ, τέσσερις τουλάχιστον φορές προσπαθήσαμε  διαδοχικά να παροτρύνουμε την ηγεσία του ΥπΑΑΤ , αλλά και του ΟΠΕΚΕΠΕ, να προχωρήσει στο αυτονόητο και να απελευθερώσει το ΟΣΔΕ από τα δεσμά του ώστε να το δώσει δωρεάν και διαφανές στο λαό. Χαρακτηριστικά αποσπάσματα των παρεμβάσεών μας είναι : α) στο ΔΤ της  2-4-2020 με τίτλο ΄΄ ΤΟ ΟΣΔΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ  ΑΝΟΙΧΤΟ  ΣΕ ΟΛΟΥΣ΄΄  γράφουμε  ΄΄ Σε μία εποχή που η κυβέρνηση κατάφερε να ΄΄ συμπυκνώσει ΄΄ με θεαματικό τρόπο τον χρόνο και να διαθέσει στους πολίτες την ενιαία  ψηφιακή πύλη  του Δημοσίου gov.gr, που υλοποιεί το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης με συνολικά πάνω από 500 υπηρεσίες, είναι απορίας άξιο αυτό που  συμβαίνει με την υποβολή της Ε.Α.Ε. Αναρωτιόμαστε πόσο ισχυρές είναι τελικά οι αντιστάσεις που προβάλλονται και από ποιους;  Απαιτούμε και αναμένουμε εξελίξεις! ΄΄ . β) Στο ΔΤ της  30-4-2020 με τίτλο ΄΄ Tο OΣΔΕ στο opengov.gr΄΄,  έχοντας πιστέψει πως κάτι άρχισε να κινείται προς την σωστή κατεύθυνση,  δίνουμε τα συγχαρητήρια  σε  όσους συνέβαλαν  (διοίκηση ΟΠΕΚΕΠΕ και πολιτική ηγεσία) στην εκκίνηση της διαδικασίας  και κλείνουμε λέγοντας ΄΄Ελπίζουμε αυτό να είναι μόνο η αρχή, αδημονώντας για την πλήρη απεξάρτηση του ΟΠΕΚΕΠΕ από τα συγκεκριμένα ιδιωτικά συμφέροντα, που επί σειρά ετών λειτουργούν ανεξέλεγκτα, λεηλατώντας τα δεδομένα των αγροτών ΄΄ . Η τραγική ειρωνεία είναι ότι η τότε διοίκηση του ΟΠΕΚΕΠΕ ΄΄ξηλώθηκε΄΄ αναίτια !!! γ) Στο ΔΤ της 25-1-2021 με τίτλο ΄΄ΟΣΔΕ & Βοσκότοποι: Μήπως είναι πολύ αργά για τα «κροκοδείλια» δάκρυα;  ΄΄έχοντας αντιληφθεί  ότι υπάρχει υπαναχώρηση επισημαίνουμε  ΄΄ Οι απόψεις και θέσεις που δημοσιεύονται ισοδυναμούν πρακτικά με πρόταση πλήρους «υποταγής» της πολιτείας στις απαιτήσεις του εκάστοτε αναδόχου τεχνικής υποστήριξης σε βάσεις δεδομένων καθώς η οποιαδήποτε μη συμμετοχή του θα σημάνει και το τέλος της ορθής καταβολής των ενισχύσεων στους παραγωγούς, ίσως και η συντέλεια του κόσμου!!! Αλήθεια, υπήρχε ποτέ περίπτωση να συμβεί αυτό στη βάση του taxis; ΄΄ και ΄΄ Ήρθε λοιπόν ο καιρός, στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού του κράτους, η βάση δεδομένων του ΟΣΔΕ να φιλοξενηθεί στο φυσικό της χώρο που είναι το κυβερνητικό cloud και να είναι δωρεάν προσβάσιμη από όλους όσους υποβάλλουν δήλωση. Ήρθε η ώρα, ο ΟΠΕΚΕΠΕ να ανακτήσει τον πραγματικό του ρόλο στη διαχείριση του ΟΣΔΕ χωρίς την ύπαρξη ζωτικών εξαρτήσεων από τρίτους. Η Ομοσπονδία μας ανέκαθεν υποστηρίζει κάθε προσπάθεια για την ορθή και δίκαιη κατανομή των δημοσίων βοσκοτόπων της χώρας στους πραγματικούς κτηνοτρόφους. Πρόσκαιρες λύσεις «εικονικής πραγματικότητας» που χρησιμοποιούνται με το ισχυρό πρόσχημα της ομαλής καταβολής των ενισχύσεων στους κτηνοτρόφους, δεν πρέπει να μονιμοποιούνται καθώς η κτηνοτροφία δεν μπορεί να ασκείται με όρους «Matrix».΄΄ και κλείνουμε  ΄΄ Η ΠΟΓΕΔΥ παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις εξελίξεις και δηλώνει ότι θα είναι δίπλα στην πολιτική ηγεσία στην προσπάθειά της να εξυγιάνει το χώρο και να εξαφανίσει τις παθογένειες του παρελθόντος. ΄΄ δ) Στο ΔΤ της 12-4-2022 με τίτλο ΄΄Επιτέλους Τέλος (;;;)… TO OΣΔΕ στο gov.gr!!! ΄΄, όταν διαπιστώσαμε  πως η τότε πολιτική ηγεσία του ΥπΑΑΤ είχε την απτή βούληση να προχωρήσει προς την σωστή κατεύθυνση, αφενός την συγχαρήκαμε – όπως τους εργαζομένους και την διοίκηση του ΟΠΕΚΕΠΕ – και αφετέρου της επιστήσαμε την προσοχή λέγοντας ΄΄ Ταυτόχρονα θέλουμε να επιστήσουμε την προσοχή του Υπ.Α.Α.Τ., αλλά και του ΟΠΕΚΕΠΕ, στις πολλές ΄΄τρικλοποδιές΄΄, ενδεχομένως στα όρια της σοβαρής και μεθοδευμένης υπονόμευσης, που έχουμε την αίσθηση πως θα ακολουθήσουν. Εμείς θα είμαστε εδώ έχοντας τα αυτιά και τα μάτια μας ανοιχτά!!! ΄΄

 

Όλες οι ανωτέρω παρεμβάσεις , αλλά και αρκετές άλλες, είναι μόνο αυτές που αποδεικνύονται με  γραπτά κείμενα, γιατί όπως  γνωρίζετε  ΄΄ τα γραπτά μένουν΄΄. Αυτό όμως που  όλοι γνωρίζουν είναι πως σε κάθε περίπτωση που το θέμα επανερχόταν  η Ομοσπονδία μας πάντα παρότρυνε με κάθε τρόπο τους υπουργούς και υφυπουργούς  του ΥπΑΑΤ να ΄΄βάλουν το μαχαίρι στο κόκαλο΄΄ και να κάνουν εκκαθάριση στο θολό τοπίο της διαχείρισης των επιδοτήσεων. Ποτέ μας δεν καταλάβαμε γιατί σε μία χώρα που έχει επενδύσει στη ψηφιακή διακυβέρνηση και έχει κάνει άλματα τα τελευταία χρόνια, δεν μπορεί να λειτουργήσει το ΟΣΔΕ  όπως λειτουργεί το TAXIS.  Αυτή η σύγκριση – ανάμεσα στη φορολογική δήλωση και τη δήλωση καλλιέργειας (ΟΣΔΕ) – αρκεί για να αντιληφθεί κάποιος το παράδοξο. Μπόρεσε δηλαδή η χώρα μας  να έχει στο κυβερνητικό cloud  τις φορολογικές δηλώσεις εκατομμυρίων πολιτών και επιχειρήσεων  και ταυτόχρονα να έχει διασυνδεμένους οργανισμούς και συστήματα (π.χ τράπεζες, ΕΦΚΑ, κ.λ.π) με το TAXIS  και δεν τα κατάφερε  με το ΟΣΔΕ;  Ποια ήταν μέχρι τώρα τα βαρίδια; Μήπως το γεγονός ότι το ΟΣΔΕ λειτουργεί σε τεχνική υποδομή που δεν ανήκει στο Δημόσιο; Μήπως το γεγονός πως  οι  εξωτερικοί σύμβουλοι – πάροχοι   έκαναν ότι ήθελαν και κατέστησαν τον ΟΠΕΚΕΠΕ   απλό και άβουλο παρατηρητή ; Μήπως γιατί δεν υπήρχε ποτέ η πραγματική  πολιτική βούληση και όσοι από αφέλεια ή πατριωτισμό ξέφευγαν από αυτό ξαφνικά βρίσκονταν ΄΄ εκτός νυμφώνος΄΄, ακόμη και με τιμητικές προαγωγές; Μήπως γιατί όπως λέει και η κλασική φράση στην γνωστή ελληνική ταινία  ΄΄ είναι πολλά τα λεφτά  Άρη΄΄;

Όποιες και αν είναι οι αιτίες και οι πιθανές απαντήσεις, σημασία έχει πως τώρα έχουμε δυσφημιστεί ως  χώρα για την διαχείριση των αγροτικών επιδοτήσεων και των πληρωμών τους και οι μόνοι που σίγουρα δεν φταίνε είναι οι συνεπείς αγρότες και κτηνοτρόφοι. 

Κύριε Υπουργέ

Έλαχε σε σας να ΄΄σκάσει η βόμβα΄΄  που  στην συνείδηση του κόσμου έχει ταυτιστεί με το καθεστώς λειτουργίας του ΟΠΕΚΕΠΕ και την διεκπεραίωση των πληρωμών.  Εμείς δεν θα μασήσουμε τα λόγια μας, κάτι που άλλωστε δεν το κάναμε ποτέ και θα διατυπώσουμε ευθαρσώς την τελική μας πρόταση. Πριν από αυτό όμως θα κάνουμε μία μικρή ιστορική αναδρομή. Αρχικά θα επισημάνουμε για όσους δεν γνωρίζουν ή δεν θυμούνται πως ο ΟΠΕΚΕΠΕ στον ιδρυτικό του νόμο δεν ήταν νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου  (Ν.Π.Ι.Δ), αλλά δημοσίου δικαίου (ΝΠΔΔ) και θα ελέγχονταν άμεσα και από ένα άλλο πρόσωπο  δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ) και συγκεκριμένα τον Οργανισμό Πιστοποίησης Λογαριασμών – ΟΠΙΛΟΓ.  Ο ΟΠΕΚΕΠΕ  έγινε για αρκετούς λόγους, αλλά  κυρίως  γιατί υπήρχε ανάγκη και υποχρέωση της χώρας μας   να έχει έναν και μόνο  υπόλογο  απέναντι  στην Ε.Ε. Μέχρι τότε υπήρχαν   η περίφημη Δ/νση διαχείρισης αγορών γεωργικών προϊόντων (ΔΙΔΑΓΕΠ) του Υπ. Γεωργίας, αλλά και διάσπαρτοι οργανισμοί – οι Βάμβακος, ελαιόλαδου, καπνού, γάλακτος – που μεταξύ άλλων, έκαναν ελέγχους και διαχείριση των επιδοτήσεων – κοινοτικών ενισχύσεων ενώ το μεγαλύτερο  μέρος  των ελέγχων για το ΟΣΔΕ το έκαναν οι Δ/νσεις Γεωργίας των τότε Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων. Το έτος 1998  με νομοσχέδιο του τότε Υπουργείου Γεωργίας ενώθηκαν (δια της διαλύσεως και συγχώνευσης) οι προαναφερόμενοι οργανισμοί  και συνέστησαν τον Οργανισμό Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων – ΟΠΕΚΕΠΕ ενώ ταυτόχρονα δημιουργήθηκαν και άλλοι δύο οργανισμοί (Οργανισμός Πιστοποίησης Λογαριασμών – ΟΠΙΛΟΓ  και  Οργανισμός Πιστοποίησης και Επίβλεψης Γεωργικών Προϊόντων- ΟΠΕΓΕΠ), αλλά και η “Εταιρία  Αξιοποίησης Αγροτικής  Γης ΑΕ”  ( η γνωστή μετέπειτα ΄΄αμαρτωλή΄΄ εταιρία που έκλεισε με πάταγο σε μία νύχτα).  Ενώ λοιπόν στον ιδρυτικό νόμο 2637/1998 υπήρχε ο ΟΠΙΛΟΓ ως βασικός ελεγκτής του ΟΠΕΚΕΠΕ, ο οποίος ήταν και αυτός ΝΠΔΔ, πριν καν λειτουργήσουν ουσιαστικά οι δύο οργανισμοί και κάνει ο καθένας την δουλειά του, ο μεν πρώτος (ΟΠΙΛΟΓ) διαλύθηκε  με την  παρ. 1 του άρθρου  24 του ν. 2945/01, ενώ ο ΟΠΕΚΕΠΕ  με το άρθρο 4 του ν. 2732/1999 μετατράπηκε σε ΝΠΙΔ.

Εδώ για μας εντοπίζεται η΄΄ αρχή του κακού΄΄του κακού. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ μετατράπηκε σε έναν υδροκέφαλο ανεξέλεγκτο  οργανισμό που δεν είχε καν τις δεσμεύσεις που έχει ένα νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου. Από τότε και χρόνο με τον χρόνο έπαιρνε και παίρνει όλο και περισσότερες αρμοδιότητες και έφτασε να είναι ένα παράλληλο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και συγχρόνως Αγροτικής Οικονομίας /Οικονομικών που όμως αφενός είναι επιρρεπής στις παρεμβάσεις – διαταγές  των διοικήσεων του (πολιτικών και φυσικών) και αφετέρου βασίζεται σε ΄΄πήλινα πόδια΄΄  γιατί δεν έχει ή καλύτερα δεν τον άφησαν να έχει τον  ηλεκτρονικό  έλεγχο και διαχείριση του ΟΣΔΕ όπως έχουμε εξηγήσει.

Η συνέχεια και όλα όσα έγιναν και ακόμη γίνονται ήταν για εμάς  αναμενόμενα. Όταν σε έναν τομέα που διακινούνται ποσά της τάξης των τριών δισεκατομμυρίων ευρών ετησίως και ο έλεγχος έχει την μορφή του ΄΄ Γιάννης κερνά και Γιάννης πίνει΄΄, αλλά και ΄΄ εξωτερικοί΄΄ σύμβουλοι κρατούν δέσμιο τον οργανισμό με γνώσεις και δεδομένα που πρέπει να είναι δημόσια, δεν μπορείς να περιμένεις τίποτα καλύτερο.

Σε όλη αυτήν την ιστορία υπάρχουν τρία θύματα:

  • Πρώτο θύμα είναι η χώρα μας που για μία ακόμη φορά διασύρεται και την κεντρική πολιτική ευθύνη την έχει η ίδια η πολιτεία όπως αυτή λάθος νομοθέτησε, αλλά και πρακτικά έδρασε κάνοντας τον ΟΠΕΚΕΠΕ ένα ιδιότυπο ΄΄μαγαζί΄΄ που ταυτόχρονα είχε εξάρτηση από ιδιώτες. Όλες οι κυβερνήσεις που πέρασαν και σχεδόν όλοι οι υπουργοί κι υφυπουργοί είστε οι βασικοί υπεύθυνοι για την κατάντια. Διορίζατε και απομακρύνατε διοικήσεις και ανώτερα υπηρεσιακά στελέχη με γνώμονα μικροπολιτικές εξυπηρετήσεις και τελικά γύρισε ΄΄μπούμερανγκ΄΄ στην ίδια την χώρα. Κάνατε τον ΟΠΕΚΕΠΕ ΝΠΙΔ θεωρητικά για να είναι ευέλικτος και γρήγορος έναντι της μορφής ΝΠΔΔ , αλλά τελικά τον καταστήσατε όμηρο των ορέξεων κάθε περαστικού από το ΥπΑΑΤ.
  • Δεύτερο θύμα είναι οι αγρότες και κτηνοτρόφοι μας οι οποίοι όχι μόνον χάνουν χρήματα λόγω των προστίμων που κατά καιρούς καταλογίζονται συνολικά στην χώρα, όχι μόνο λαμβάνουν λιγότερα ποσά γιατί κάποιοι που δεν το δικαιούνται παίρνουν μεγάλο  μέρος της πίττας, αλλά και γιατί απελπισμένοι καλούνται σε ένα άκρως ανταγωνιστικό ευρωπαϊκό και παγκόσμιο  περιβάλλον να κάνουν έναν προγραμματισμό κυριολεκτικά ΄΄ ξυπόλητοι στα αγκάθια΄΄ .
  • Τρίτο θύμα είναι οι εργαζόμενοι στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Θέλουμε να τονίσουμε  σε όλους και με όλους τους τρόπους πως οι συνάδελφοι Γεωτεχνικοί, αλλά και όλοι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι του οργανισμού, έκαναν και κάνουν το καθήκον τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σύμφωνα με τα ΄΄εργαλεία΄΄ που τους διαθέτουν. Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών  δεν είχαν  και δεν μπορούσαν να έχουν καμία ανάμειξη  σε όλα αυτά που ακούγονται. Δε νομοθέτησαν, δεν ΄΄μοίρασαν΄΄  εικονικά βοσκοτόπια μέσω ενός συστήματος που αυτοί δεν ήλεγχαν και δεν πίεσαν να γίνουν πληρωμές σε μπλοκαρισμένα ΑΦΜ.  Σε τελική ανάλυση είναι και αυτοί που  συνέβαλλαν να βγουν στην φόρα όλα όσα βγήκαν και θα βγουν, αλλά και δέχτηκαν τις πιέσεις. Είναι αυτοί που συνεργάζονται με την ευρωπαϊκή εισαγγελία για να ΄΄σπάσει το απόστημα΄΄ και ήταν ο διορισμένος από εσάς πρόεδρος που την απείλησε με μήνυση! Ειλικρινά απορήσαμε ακούγοντας τον κυβερνητικό εκπρόσωπο στην καθημερινή ενημέρωση  προς τους δημοσιογράφους να αναφέρει πως φταίνε κατώτερα υπηρεσιακά στελέχη του ΟΠΕΚΕΠΕ. Πως το ξέρει αυτό ο κυβερνητικός εκπρόσωπος; Εσείς του το μεταφέρατε αυτό κ. Υπουργέ  μαζί με τα αποτελέσματα κάποιας έρευνας που δεν έχουμε ακόμη υπόψη; Δίκασε, καταδίκασε τα άγνωστα ΄΄κατώτερα υπηρεσιακά στελέχη΄΄  και αθώωσε μόνος του όλους τους άλλους ο κ. Μαρινάκης;

Επειδή όμως όλα αυτά έγιναν και ΄΄ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι΄΄, κάτι πρέπει επιτέλους να γίνει. Για το ποινικό μέρος και το μέγεθος της διαφθοράς και της απάτης, αρμόδιες είναι οι εθνικές και ευρωπαϊκές εισαγγελικές αρχές και αυτές ελπίζουμε να βρουν την άκρη του νήματος και να φτάσουν μέχρι το τέλος και όσο ψηλά πρέπει. Η ομοσπονδία μας δεν μπορεί να κατηγορήσει κανέναν ως φυσικό πρόσωπο και δεν έχει στοιχεία γι αυτό. Για όλους υπάρχει το τεκμήριο της αθωότητας και όλοι είναι αθώοι  μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου. Εμείς καταγγείλαμε και καταγγέλλουμε πολιτικές παραλείψεις και πράξεις που αφήνουν χώρο για να συμβαίνουν όλα αυτά που σιγά σιγά αναδύονται στην επιφάνεια.

Σε ότι αφορά το μέλλον του ΟΠΕΚΕΠΕ οι προτάσεις μας συνοπτικά είναι οι εξής:

  1. Κλείσιμο και ανασύσταση του ΟΠΕΚΕΠΕ σε άλλη μορφή. Θεωρούμε πως το παρόν λειτουργικό του σχήμα έχει κάνει τον κύκλο του και μάλιστα τον έκλεισε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο. Ήρθε η ώρα να ειπωθεί μία άλλη πολύ γνωστή ρήση από την ελληνική ταινία ΄΄Όλα είναι δρόμος΄΄ του 1998 και αναφερόμαστε φυσικά στο ΄΄ ΗΛΙΑ ΡΙΧΤΟ΄΄. Εκεί ο πρωταγωνιστής μέσα στο ΄΄ νταλκά του΄΄ παρήγγειλε το γκρέμισμα του ΄΄νυχτερινού κέντρου΄΄ που γλεντούσε. Τώρα πρέπει εσείς να δώσετε εσείς την ανάλογη ΄΄παραγγελιά΄΄ για το ΄΄νταλκά΄΄ των αγροτών. Αντιλαμβανόμαστε πως κάποιοι θα μορφάσουν υποτιμητικά διαβάζοντας  τις συγκεκριμένες εκφράσεις και με καθωσπρεπισμό θα μας ειρωνευτούν, αλλά ειλικρινά μπροστά στις ΄΄μαφιόζικες΄΄ τακτικές διασπάθισης των επιδοτήσεων που κάθε μέρα βγαίνουν στην επιφάνεια της δημοσιότητας, αυτές οι ΄΄αγοραίες΄΄ εκφράσεις μοιάζουν με εκφράσεις νηπιαγωγείου.
  2. Η νομική μορφή που θα έχει ο νέος οργανισμός που προτείνουμε πρέπει να είναι δημοσίου δικαίου (ΝΠΔΔ) και ει δυνατόν να συσταθεί με την μορφή ανεξάρτητης αρχής η οποία θα υπάγεται στο Υπ.Α.Α.Τ. Με νομική μορφή παρόμοια δηλαδή της ΑΑΔΕ και της σχέσης της με το Υπ.Οικ. Αυτό πρέπει να γίνει για να αποφευχθούν τα τραγικά λάθη που έγιναν στην εκκίνηση του οργανισμού και αναφέραμε αναλυτικά ανωτέρω. Δεν μπορεί και δεν πρέπει επουδενί να είναι ξανά ΝΠΙΔ για ευνόητους λόγους και φυσικά δεν μπορούμε να διανοηθούμε πως θα πάει η αρμοδιότητα εποπτείας σε άλλο υπουργείο ή και στην ΑΑΔΕ όπως ευρέως διαδίδεται. Η ΑΑΔΕ είναι αρχή εσόδων και όχι πληρωμών και υπάρχει τεράστια διαφορά στο έργο και στην φύση του αντικειμένου τους. Εάν πρόκειται να αποσυνδεθεί από το ΥπΑΑΤ  γιατί οι πολιτικές του ηγεσίες κρίνονται ανεπαρκείς, τότε προκρίνουμε την μορφή που έχει ο αντίστοιχος Κυπριακός Οργανισμός Αγροτικών Πληρωμών (Κ.Ο.Α.Π) ο οποίος είναι ανεξάρτητη αρχή με μορφή δημοσίου δικαίου και δεν υπάγεται σε οποιοδήποτε Υπουργείο ή άλλη Ανεξάρτητη Υπηρεσία και αρμόδια αρχή διαπίστευσής ( και ελέγχου ) του είναι το αντίστοιχο Κυπριακό Υπουργείο Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος.
  • Οι αρμοδιότητες ελέγχου πεδίου και εφαρμογής προγραμμάτων να μεταφερθούν -επανέλθουν στις αποκεντρωμένες υπηρεσίες του ΥπΑΑΤ και στις ΔΑΟ-ΔΑΟΚ της χώρας. Δεν θα επεκταθούμε περισσότερο σε αυτό το σημείο καθώς προφανώς θέλει μεγάλη ανάπτυξη για να γίνει κατανοητό τι εννοούμε, αλλά με λίγα λόγια προτείνουμε ο νέος οργανισμός να ελέγχει τις πληρωμές και όχι να τις καθορίζει. Ειδάλλως είναι αυτό που είπαμε ξανά ΄΄Γιάννης κερνά και Γιάννης πίνει΄΄. Να ελέγχει εν ολίγοις, ως δευτεροβάθμιος ελεγκτής, αυτούς που διενεργούν τους πρωτοβάθμιους ελέγχους και να κάνει την τελική πληρωμή.
  1. Για την υλοποίηση του προηγούμενου εδάφιου, να μεταφερθούν στο νέο οργανισμό οι υπάλληλοι του ΟΠΕΚΕΠΕ που είχαν εξειδικευθεί σε ηλεκτρονικές διαδικασίες και ελέγχους, ενώ όλοι οι άλλοι υπάλληλοι του  να μεταφερθούν στις αποκεντρωμένες υπηρεσίες του ΥπΑΑΤ και στις κατά τόπους ΔΑΟ-ΔΑΟΚ χωρίς να διαταραχθεί η οικογενειακή τους κατάσταση. Κανένας υπάλληλος του οργανισμού να μην δεχτεί πιέσεις κι εκβιασμούς για δυσμενή μετακίνηση εκτός της έδρας-περιοχής που εργάζεται, εκτός αν ο ίδιος το επιθυμεί.
  2. ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΘΕΙ ΑΜΕΣΑ η εξαγγελία για ένα πραγματικά ελεύθερο και δωρεάν ΟΣΔΕ. Να γίνουν δημόσιες όλες οι βάσεις δεδομένων και οι πηγαίοι ηλεκτρονικοί κώδικες και να φορτωθούν χωρίς προσκόμματα στο κυβερνητικό νέφος  (G-cloud) ώστε να έχουμε επιτέλους τεχνολογική αναβάθμιση της όλης διαδικασίας με ένα αντικειμενικό και αποδεκτό ψηφιακό γεωργικό μητρώο (Farm Registry) που θα επικοινωνεί με όλα τα υπόλοιπα μητρώα του κράτους (Κτηματολόγιο, taxis, κ.λ.π). ΑΥΤΟ ΕΠΕΡΕΠΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟ ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΣΩΣΤΑ.

 

Κύριε Υπουργέ

Κλείνοντας την κατ΄ ανάγκη  μακροσκελή επιστολή μας, σας δηλώνουμε πως με κανέναν τρόπο δεν χαιρόμαστε ή θριαμβολογούμε για το γεγονός ότι δικαιωθήκαμε σε όσα προφητικά και εγκαίρως  επισημαίναμε στους προκατόχους σας, αλλά αντίθετα θλιβόμαστε αφάνταστα για την πορεία των γεγονότων. Θλιβόμαστε για την διεθνή  απαξίωση της χώρας, την δεινή θέση των αγροτών μας και την άδικη στοχοποίηση των εργαζομένων του ΟΠΕΚΕΠΕ.  Θλιβόμαστε ακόμη και για κάποιους ανθρώπους που ήταν κοινωνοί των ίδιων απόψεων με μας και το ΄΄ σύστημα΄΄ τους έβαλε στην άκρη γιατί προσπάθησαν να κάνουν το καθήκον τους. Όπως προ είπαμε ΄΄σε σας έλαχε να σκάσει η βόμβα΄΄ που το φυτίλι της άναψαν πολλοί – όχι όλοι όμως- από τους προκατόχους σας και  όλες ανεξαιρέτως  οι κυβερνήσεις. Σε κάθε περίπτωση όμως σας καλούμε να δράστε άμεσα και να κάνετε την κρίση ευκαιρία. Κατά την ταπεινή μας άποψη, η οποία διαχρονικά αποδεικνύεται συνήθως σωστή, σας προτρέπουμε να υιοθετήσετε όλες και όχι αποσπασματικά τις προτάσεις μας  προς όφελος της χώρας, των αγροτών και κτηνοτρόφων της, των εργαζομένων του ΟΠΕΚΕΠΕ και της υστεροφημίας σας!

Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω πληροφορία και συνεργασία.

          Με τιμή

3 Απαντήσεις

  1. Οι υπάλληλοι- γεωτεχνικοι που με προσωπικές θυσίες κάναμε τις πληρωμές των βιολογικών στις ΔΑΑ ΔΑΟΚ συκοφαντηθηκαμε από διορισμένοι “συναφελφους” φερεφωνα των εργολάβων του ΟΠΕΚΕΠΕ. Που είναι τώρα..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *