Αλλαγή στον τρόπο καταβολής των πρόσθετων ανταποδοτικών τελών προς τους δικαιούχους Γεωπόνους Ελεγκτές εκτός ωραρίου

Συνάδελφοι,-ισσες, μετά από πολύμηνη πίεση της Π.Ε.Γ.Δ.Υ. και αγώνων των Γεωπόνων ελεγκτών, επιτέλους, θα καταβληθούν τα δεδουλευμένα των τελευταίων ετών στους συναδέλφους μας, καθώς ψηφίστηκε το άρθρο 41 (συνημμένο σελ.35-36) του νόμου “Ενίσχυση της πρότυπης κτηνοτροφίας, ρυθμίσεις για την αλιεία και τις υδατοκαλλιέργειες, διατάξεις για τη φυτοϋγεία, τα βιοκτόνα προϊόντα και την ποιότητα τροφίμων και άλλες διατάξεις για την τόνωση της αγροτικής ανάπτυξης” του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης κ Τροφίμων, σύμφωνα με το οποίο: εκκαθαρίζονται δαπάνες έως το αναφερόμενο ποσό για ελέγχους του άρθρου 14 του ν.3460/2006 από τους ελεγκτές των Περιφερειών, οι οποίες προέκυψαν κατά τα οριζόμενα οικονομικά έτη, σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού των οικείων Περιφερειών έτους 2024, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης και των διατάξεων περί παραγραφής.

Η Π.Ε.Γ.Δ.Υ. έχει τονίσει επανειλημμένως στην πολιτική ηγεσία του Υπ.Α.Α.Τ. το δίκαιο αίτημα των συναδέλφων – ελεγκτών (ποιοτικών – φυτουγειονομικών) των Περιφερειών της χώρας (οι οποίοι διενεργούν ελέγχους σε ώρες εκτός ωραρίου των εργασίμων ημερών αλλά και κατά τις εξαιρέσιμες ημέρες δηλ. Κυριακές και αργίες), περί της αργοπορίας καταβολής των δεδουλευμένων & της μη απόδοσης του συνολικού ποσού στους δικαιούχους συναδέλφους.

Η διαδικασία πληρωμής των πρόσθετων τελών που εισπράττονται από τους εισαγωγείς κι έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα για την κάλυψη αποζημιώσεων και οδοιπορικών εξόδων των Γεωπόνων επιθεωρητών – ελεγκτών για διενεργηθέντες ελέγχους εκτός του κανονικού ωραρίου σύμφωνα με το εδάφιο δ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 3460/2006 (ΦΕΚ 105/Α’/02.10.2008), όπως τροποποιήθηκε με τις παρ. 1 & 2 του άρθρου 27 του ν. 3698/2008 (ΦΕΚ 198/Α’/02.10.2008) και την ΚΥΑ 264074/23.03.2009 (ΦΕΚ 607/Β’/02.04.2009), είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα, αναχρονιστική (ύψος μηνιαίας αποζημίωσης) και πολύπλοκη ενώ γίνεται ακόμη πιο δύσκολη για τους Γεωπόνους ελεγκτές των Περιφερειών, οι οποίοι εκτός από τις καθυστερήσεις στο Υπ.Α.Α.Τ. έχουν να αντιμετωπίσουν, καθυστερήσεις και από τις υπηρεσίες των Περιφερειών με τελικό αποτέλεσμα να απαιτείται κατά μέσο όρο χρονικό διάστημα 18-24 μηνών για την καταβολή τους. Δηλαδή στην πράξη οι ελεγκτές “χρηματοδοτούν” τους απαραίτητους ελέγχους του Κράτους από τους οικογενειακούς τους προϋπολογισμούς, καθώς η καταβολή-πληρωμή των «πενιχρών» δεδουλευμένων τους (για εργασία και χιλιομετρική αποζημίωση για την χρήση των ΙΧ αυτοκινήτων τους) πραγματοποιείται μετά από χρόνια.

Επιπλέον ενώ με την κοινή λογική τα ανταποδοτικά τέλη που προκαταβάλλονται από τους ιδιώτες που αιτούνται την εργασία των ελεγκτών και δεν βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, θα έπρεπε να καταλήγουν, εξολοκλήρου στον δικαιούχο Γεωπόνο-ελεγκτή, καταλήγουν να διανέμονται μεταξύ κράτους και ελεγκτή.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 27 του ισχύοντος Νόμου 3698/2008 (ΦΕΚ Α΄ 198) η ωριαία αποζημίωση ανά ώρα ελέγχου ορίζεται στο 1/3 της ημερήσιας και μέχρι του ποσού των 500 € ανά μήνα, πλέον των δαπανών οδοιπορικών εξόδων. Κατά παράβαση του ανωτέρω Νόμου σύμφωνα με την ΚΥΑ 3584/3584/113268/2016 (ΦΕΚ Β΄3457) η αμοιβή των ελεγκτών μετατράπηκε σε 8 € (μεικτά) ανά ώρα ελέγχου και το πλαφόν σε 300 € (μεικτά) ανά μήνα.

Έτσι το ύψος της αμοιβής της ωριαίας απασχόλησης ανά Γεωπόνο ελεγκτή καταλήγει σε 5 €/ώρα περίπου καθαρά!!!, αποτελώντας ένα σοβαρό αντικίνητρο για παροχή υπηρεσιών ελέγχου πέραν του ωραρίου λειτουργίας. Και βέβαια το “κερασάκι στη τούρτα” όλων αυτών αποτέλεσε η επιβολή πλαφόν στην μηνιαία αποζημίωση ανά ελεγκτή (198 € καθαρά/μήνα/ελεγκτή), που μεταφράζεται σ’ ένα ανώτατο όριο 37,5 πληρωτέων ωρών το μήνα για κάθε ελεγκτή. Λαμβάνοντας υπ’ όψη ότι οι Δ.Α.Ο.Κ. όλων των Περιφερειών είναι τραγικά υποστελεχωμένες, ουσιαστικά δεν υπάρχουν Γεωπόνοι να καλύψουν όλες τις ανάγκες.

Απαιτούμε:

  1. Απλοποίηση της διαδικασίας αποζημίωσης των δεδουλευμένων των Γεωτεχνικών ελεγκτών. Κατάθεση των τελών από τους αιτούντες για υπερωριακούς ελέγχους απευθείας στις υπηρεσίες της Περιφέρειας και άμεση απόδοσή τους στους δικαιούχους ελεγκτές.
  2. Να αρθεί το απαράδεκτο πλαφόν στο αριθμό των υπερωριών των ελέγχων, ειδικά όσο παραμένουν υποστελεχωμένες οι σχετικές υπηρεσίες. Δεν αποδεχόμαστε την απλήρωτη εργασία που με αυτό τον τρόπο μας έχετε επιβάλλει.
  3. Να αποσυρθεί η σχετική ΚΥΑ (3584/3584/113268/2016 (ΦΕΚ Β΄3457), που “πετσοκόβει” την αποζημίωση των ελεγκτών συναδέλφων και τους αποδίδει ελάχιστη αποζημίωση για εργασία τους εκτός ωραρίου, αργίες και Σαββατοκύριακα και η οποία εκτός των άλλων αντιβαίνει καθ΄ υπέρβαση στις διατάξεις του άρθρου 27 του Νόμου 3698/2008 (ΦΕΚ Α΄ 198).

Μόνο με οργάνωση και αγώνα, ενωμένοι, μπορούμε να εξασφαλίσουμε νίκες και να υπερασπίσουμε την εργασία μας και τους μισθούς μας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *